Aamulla herätessäni Mika oli lähtenyt töihin jo. On se saattanut käydä sanomassakin jotain, mutta meikäläinen kun on niin hyvä uninen että en välttämättä aina muista mitä Mika on lähtiessään sanonut. Joskus olen kuulema ihan jutellutkin pitkät tovit, mutta herätyäni en muista mitään. Ida on meidän perheen "pahin" unissaan touhuaja. Minä sentään pysyn sängyssä ja juttelen, mutta Idan saattaa löytää ihan mistä tahansa. Neiti oli kerran räpeltämässä takapihan ovea auki, kuvitellut olevansa vessassa vaikka olikin vaatehuoneessa jne...  Se on kumma tuo vanhemman vaisto. Vaikka sitä itse on täydessä unessa, herään samantien kun Ida alkaa liikehtelemään. Mika sanoi ihan samaa kun kerran juttelimme asiasta.

Mika onkin tämän päivän kokonaan töissä. Oikeasti olisi mennyt vasta iltavuoroon, mutta tekee tuplavuoron aamusta iltaan. Joten isäntä tulee kotosalle vasta iltakymmenen jälkeen. Aamusella Idalla oli vesiralli, joten liikenteeseen on lähdetty jo yhdeksän aikaan. Onnittelut Idalla ja Katariinalle! He suorittivat tänään sammakko -uintimerkin. Kahdeksan pistettä oli kuulema ollut minimi jotta sai suorituksen läpi, mutta maximi oli 10 pistettä ja molemmat tytöt nappasivat kympin. Saavat merkit sitten seuraavalla kerralla.

Tytöt olivat suunnitelleet saunanlauteilla että Ida menisi Katariinan luo kylään. Noorakaan ei viihtynyt kotosalla vaan lähti Vertin luo. Joten Mikan ollessa töissä, mie olin aivan home alone. No, ei se aika mennyt hukkaan vaan imuri on laulanut ja pölyt lähtenyt nurkista. En nyt ihan yksin ole ollut, sillä onhan tuo Veeti Hännänheiluttaja ollut kaverina, mutta melko hiljaisena nukkuessaan. Odottelenkin että Ida kotiutuu, niin lähdemme Veetiskän kanssa lenkille. Toivottavasti ei vettä sataisi. Aamulla sitä tulikin ihan kunnolla. Takki oli samantien märkä kun ulkona pistäytyi.

Kävin lukasemassa pitkästä aikaa sähköpostiani ja systeri Ruotsista oli laittanut mielenkiintoisen horoskooppiviestin.
Minun horoskooppi meni näin:
Olen kuulema rakastunut Mika -nimiseen henkilöön. Olen huomaavainen ja rakastava ihminen, joka jaksaa auttaa ja lohduttaa muita ja rakkauselämäni näyttää lupaavalta.  Elän kuulema vahvassa rakkaussuhteessa, joka kestää ja jonka muistot ovat ikuisia. Elämäni saa kuitenkin uuden käänteen, joka loppujen lopuksi on minulle hyväksi ja josta tulen iloitsemaan. Paras ystäväni on Ida ja lisäksi minulla tulee olemaan 31 läheistä ystävää. Pidän kuulema seikkailuista (toivottavasti ei liian stressaavia, hah!) ja olen lojaali rakkaitani ja ystäviäni kohtaan, mutta hieman pidättyväinen.

Se pitääkö tämä paikkaansa, voi jokainen itse miettiä, mutta aika hyvältä kuulostaa. Kaikkea pitää kokeilla! :) Kiitti systerille viestistä!